Na płytach zapisane są stany emocjonalne, których wystarczy posłuchać, zapisane jest życie. Są one bagażem który każdy dźwiga ze sobą.
W zależności od ludzi można w tym życiu uczestniczyć i go doświadczyć, ale również można nie odczuwać potrzeby przeżywania go.
Rzeczywistość internetowa, która pozwala być w różnych miejscach w tym samym momencie. Możliwość doświadczania na odległość. Osoby zbyt wrażliwe nie radzą sobie w brutalnej rzeczywistości, one płacą „normalną cenę” za przeżywanie emocji.
Problem gwałtu i przemocy wobec kobiet.
A.K.
Dramat porusza temat istoty ludzkiego głosu - w znaczeniu dosłownym i metafizycznym. Zapis głosu na płycie pozwala odtwarzać nam np. tembr głosu ludzi, którzy już nie żyją, tych, po których pozostały już tylko wspomnienia w naszych umysłach. Głos ludzki ma niebywałe znaczenie - choć nie ma na to żadnych jednoznacznych dowodów medycznych, mówiących o poprawie zdrowia lub kondycji, to w naszej kulturze ludziom w śpiączce puszcza się lub nuci ich ulubioną muzykę, oczekujący rodzice robią tak samo brzuchowi przyszłej mamy, w którym rośnie dziecko. Płyty są rejestracją emocji - na nagraniach słychać każdy oddech, westchnienie, zastanowienie, mlaśnięcie. Szczególnie interesujące wydają się być dźwięki na granicy słyszalności, a jednak zarejestrowane z pełną dokładnością. Płyty można traktować jako historie ludzi i ludzkości. Dziś mamy wiele możliwości zapisu plików audio, korekt, efektów. Czym wobec postępującej technologii jest zwykły, nieurozmaicany od tysięcy lat ludzki głos? Czy ludzie jeszcze go w ogóle mają? I czy można zarejestrować miłość i jaką dziś cenę miałaby taka płyta?
K.W.
PROBLEMY / MOŻLIWOŚCI AKTORSKIE
Ciekawe postaci.
D.G.
Brak uwag.
A.K.
Postaci zostawiają duże możliwości interpretacyjne.
K.W.
PROBLEMY / MOŻLIWOŚCI INSCENIZACYJNE
Tekst jest zbyt krótki, żeby mógł sam w sobie być formą sceniczną (3 strony).
D.G.
Brak uwag.
A.K.
Tekst jest krótki, dużo można oprzeć na ciszy, wizualnie budować świat i opowieść bez użycia słów.
K.W.
UWAGI DODATKOWE
Interesujący tekst, ale nie wystarczający na całość. Za to może służyć za bardzo inspirującą ramę.
D.G.
Brak uwag.
A.K.
Tekst wymaga konkretnego, osobistego podparcia. Rozpiętość tematów jest szeroka, od wojny po miłość. Z mojego punktu widzenia inspirujące jest przyjrzenie się pracy osób zajmujących się masteringiem płyt, kogoś, kto ma ostateczny wpływ na brzmienie konkretnej płyty. To od jego wrażliwości zależy, co będzie ostateczną rejestracją emocji artysty i w jaki sposób historia zostanie opowiedziana. Trzeba umieć łapać nieuchwytne i ulotne. Praca ta ma też pewne zbieżne punkty z rodzeniem się poszczególnych emocji - dosłownie biorąc z dramatu - trzeba dużej uwagi, dokładności i delikatności, aby nie przegapić rodzącej się kruchej miłości, szczególnie już w czasach strachu, okrucieństwa i nieufności. Inaczej mamy okruchy płyty na podłodze i dziewczynę, która wyskoczyła z okna.