TERAZ POLIŻ
  • STRONA GŁÓWNA
  • O NAS
  • OPEN CALL IDOLKI 2022
  • SPEKTAKLE
  • BILETY/TICKETS
  • #100lat
  • #dziwystołeczne
  • DZIWY POLSKIE
  • CZYTANIA
  • DLA DZIECI
  • AKTYWIZM
  • TERAZ POLIŻ BAND
  • KONTAKT
  • ENGLISH
    • HOME
    • ABOUT
    • PERFORMANCES
    • READINGS
    • FOR CHILDREN
    • ACTIVISM
    • TERAZ POLIZ BAND
    • POLISH QUEENS AND QUEERNESSES
    • CONTACT
  • STRONA GŁÓWNA
  • O NAS
  • OPEN CALL IDOLKI 2022
  • SPEKTAKLE
  • BILETY/TICKETS
  • #100lat
  • #dziwystołeczne
  • DZIWY POLSKIE
  • CZYTANIA
  • DLA DZIECI
  • AKTYWIZM
  • TERAZ POLIŻ BAND
  • KONTAKT
  • ENGLISH
    • HOME
    • ABOUT
    • PERFORMANCES
    • READINGS
    • FOR CHILDREN
    • ACTIVISM
    • TERAZ POLIZ BAND
    • POLISH QUEENS AND QUEERNESSES
    • CONTACT
  TERAZ POLIŻ

APETYT W DZIEŃ EGZEKUCJI

  • INFORMACJE
  • GALERIA
<
>
Premiera spektaklu „Apetyt w dzień egzekucji” kobiecego teatru TERAZ POLIŻ
Koncert pierwszego profesjonalnego teatru kobiecego TERAZ POLIŻ w reżyserii Barbary Wiśniewskiej na podstawie tekstu “Człowiek i gwiazdy” Anny Świrszczyńskiej, pochodzącego z tomu “Teatr poetycki”. Operowe doświadczenie reżyserki Barbary Wiśniewskiej i skłonność TERAZ POLIŻ do nieoczywistych rozwiązań przyjmuje w tym wydarzeniu muzyczną formę. Premierowe spektakle odbędą się w warszawskim Teatrze Powszechnym 29 i 30 sierpnia oraz 1 i 2 września.
Dramat Świrszczyńskiej to pogrążona w absurdzie opowieść o sądach, osądach, systemie kar i nagród, ale też odpowiedzialności, której brak staje się bezpośrednią przyczyną powstania tyranii. Granice światów zostają tu zatarte, a odgórnie narzucone prawa niewystarczające w kontekście okoliczności, gdy to, co symboliczne, staje się realne.
„Być może bezmiar kosmosu jest większą presją niż ograniczona prawami religijnymi idea Boga/bogów? Co wspólnego ma fizyka kwantowa z dramatem antycznym? Od jakiej ilości brokatu zaczyna go być za dużo, a ile to jest w sam raz? I czy istnieją takie wagi, którymi można ważyć człowieczeństwo?” – pytają twórczynie spektaklu-koncertu.

Reżyseria: Barbara Wiśniewska
Dramaturgia: Martyna Wawrzyniak
Muzyka: Natalia Czekała / Weronika Krówka
Przygotowanie wokalne: Weronika Krówka
Scenografia i kostiumy: Natalia Kitamikado i Anna Łyszcz 
Współpraca scenograficzno-kostiumowa: Joanna Martyniuk
Produkcja: Magda Igielska

OBSADA:
Dorota Glac (TERAZ POLIŻ)
Marta Jalowska (TERAZ POLIŻ)
Natasza Aleksandrowitch
Krzysztof Sokół

Bilety dostępne na stronie Teatru Powszechnego www.powszechny.com





fot. Twin Pics Studio